The first words from me ...

Hi there blogglovers...

Finns många som tycker att jag ska börja blogga så efter vissa påtryckningar så får jag väl sätta igång med det då:)
Här nog aldrig tyckt att mitt liv är så intressant att jag har något speciellt att skriva om men ja det finns de som tycker att jag har en stark personlighet och saker och värderingar att dela med mig så gör ett försök speciellt nu som min kära dotter hjälpte mig att göra ett snyggt blogghuvud så då måste jag ju använda det.

Vem är jag då? Ja för att förstå mig ska du förstå serien Nemi,hon är mitt alter ego och sitter tatuerad på min arm som en påminnelse om att man itne ska vara för snäll i livet för då åker man bara på mentalt dangel och ja där har jag verkligen bestämt mig,vägrar att vara dörrmatta åt någon så vill ni trampa på någon så dra vidare ....

Jag är en glad singelmamma med tre underbara döttrar samt en extradotter i en underbar tjej från växjö...hänger på facebook där jag har en hel del vänner som inte bor i Sverige.ett sätt att hålla kontakten med dem så tack facebook!Annars är jag nog som folk är mest ...en social sida och en sida som gillar att vara ensam...tror att alla människor behöver ensamma stunder för att kunna reflektera över vad som händer i livet och för att ladda batterierna ...gillar att hänga med mina vänner och familj,utan dem så skulle livet vara väldigt tomt och ensamt...utan familj och vänner är itne livet mycket värt så tack ni som är nära och kära för att ni finns och ger mitt liv mening ...

Det som är på gång just nu i livet är att det är flytt på gång för mig ,säger snart tack och hej för evigt till gettot hageby i Norrköping och det ska verkligen bli skönt,flyttar till haga igen och där känner jag mig hemma...närheten till Folkparken gillas BIG TIME ...fina promenadstråk där ---där kan man gå och filosofera över livet och se en del av det vackra som finns i min hemstad Norrköping.Gillar Norrpan,det är en stad med mycket grönt,en historia som är intressant samt en hel del mysiga fik där man kan ta en kaffe med goda vänner...

Har funderat mycket på vad en vän är ...känner mig lite sviken av en person,ingen nämnd ingen glömd men ja när man inte ens kan hinna med o ta en fika då undrar jag om den personen verkligen är värd att få finnas i mitt liv...men så är väl livet i stort och smått...en del personer kommer tillfälligt in i ens liv,andra har hängt med ända sedan barnsben och kommer antagligen att hänga med tills man drar kistlocket över sig någon gång i framtiden ...

vänskap för mig är att man finns där i både bra och dåliga stunder...detta har denna person helt missat verkar det som...men men inte så mycket att orda över,den vänskapen fanns inte för så länge sen och därmed så är det ingen större sorg heller att säga tack o hej till den personen...vet att om personen ifråga läser det hela så kommer den antagligen att känns sig träffad ...förhoppningsvis så tänker den efter också och har kanske lärt sig att det inte är så man behandlar en vän!

Morgondagen lär bli en aning tuff ska upp på en vittneskonfrontation efter ett överfall förra veckan...får se hur det går,bra hoppas jag !

Annars så är jag en rocker brud och oss rockers knäcker man inte så lätt...hoppas att det kan bli några roliga festivaler under sommaren ..Hultsfred är i vilket fall som helst helt klart...20 årsjubileet kan man ju inte bara missa,många bra band så kommer antagligen att bli väldigt kul med vänner ,njuta av härlig musik och trevligt sällskap.Musik är ett beroende för mig,det finns en låt för varje sinnesstämning...för varje stund en dag utan musik är som en dag utan luft för mig...

Litteratur är en stor del i mit liv också,det är en vardaglig eskapism att totalt få gå upp i en historia verklig eller fiktiv,läser olika genrers i olika perioder...mycket engelsk litteratur,deckare...att följa vissa personer är som att återse gamla bekanta:)

Tja timmen börjar vara sen så återkommer med mer skrivklåda om livets tankar i stort och smått...

Over and out Stina The Black Lady

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0