a better day today

hej hej ...

Idag så fick jag telefonen inlämnad ska ta 3-4 veckor tills jag får tillbaka den tydligen drivrutinen i den som gått ...hrm man kan ju tycka att en telefon som endast är ca 4-5 mån skulle hålla längre på sådana saker ...jajaja jag fick i vilket fall en lånetelefon men kommer fortfarande itne åt telefonbok etc eftersom det ligger på mitt minneskort o det kortet passade inte i lånetelen ...jahaopp får väl klara mig nga veckor utan...man inser att man inte lär in telefon nummer och sådant längre ,när man var liten kunde man varenda kompis telefonnummer utantill...vi kanske slöar ner hjärnan genom att programmera in och förlita oss på att tekniken jämt och ständigt ska fungera...nog om denna telefon nu!!!


Läste en helt underbar artikel i ett månadsmagasin...var en läkare på ett geriatrikhem som berättade storyn...det här sjukhemmet hade mestadels dementa patienter men även patienter som hade sista skedet behandling...med andra ord patienter som i stort sett endast smärtlindras tills döden inträffar ... på det här hemmet hade de införskaffat en 6-7 katter och de märkte en ökad medvetandegrad hos de dementa samt att de patienter som smärtlindrades inte behövde samma stora dos med smärtlindring...de hade dock en katt som hette oscar...han var itne speciellt tillgiven el ville kelas med utan satt mest i ett fönster och tittade ut el låg vid matskålarna ...

till slut var det en sköterska som lade märke till att oscar gick in till patienter som dog inom ett dygn ..de patienterna och deras anhöriga kunde kela med honom utan att han som vanligt fräste och klöstes...en ängel i en katts skepnad som skänkte tröst på den sista färden ...där ser man att djur verkligen förstår mer än vad vi människor alltid uppfattar...och att de vill skänka tröst ...skulle gärna ha en oscar den dagen man ligger för döden ...där ser man hur viktig närhet och att beröring och att få beröra är en livsviktig del för både djur och människor...tyckte det var en liten solskenshitoria som jag bara ville dela med mig i en kortfattad version...

Idag har det blivit betydligt varmare vilket är skönt hoppas verkligen att sommarvärmen kommer nu så man kan få njuta av sol,värme och bad...

over and out stina

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0